Тел.: (044) 452 24 03, 232 04 46 (д/с), (067) 403-56-63 (д/с)
Бiльше, нiж просто якiсна освiта
/ Волонтерство як одна із переваг для вступу за кордоном

Новини

 Лют02

Волонтерство як одна із переваг для вступу за кордоном

За кордоном досвід шкільної роботи волонтером – це не лише престижно, але й суттєво допомагає під час вступу до університету. І оскільки з кожним роком все більше випускників Святошинської гімназії обирають продовження освіту за кордоном, ми звернулися до Юлії Кобук, директорки освітньої агенції «Вивчай!» (Вивчай, освітня агенція), аби дізнатися, які запитання про волонтерство ставлять абітурієнтам університети Європи та Північної Америки.

Почнімо з того, що навчальні програми старшої середньої школи (це еквівалент 10-11 класів в Україні) вимагають від школяра участі у волонтерських проектах, аби він отримав сертифікат про закінчення школи. У Канаді, наприклад, вимога така — 40 годин протягом трьох років старшої середньої школи. У США, як і у Європі, волонтерства вимагає частина шкіл. В програмі International Baccalaureate Diploma Programme (IB, Диплом Міжнародного бакалавріату) волонтерство є частиною курсу Creativity, Action, Service (CAS).

Так, під час вступу до університетів насамперед Канади, США, Великобританії та Ірландії, часто запитують про волонтерську діяльність.

Проте основна ціль волонтерства для школяра — це розвиток його «м'яких» навичок: роботи в команді, проектного менеджменту, тайм-менеджменту, лідерських навичок, критичного мислення, почуття емпатії та розуміння свого важливого місця у місцевій громаді. Для більшості школярів, волонтерство — це цінна частина їхнього вільного часу, цікавого спілкування та корисних справ.

В США та Канаді волонтерську роботу, як правило, обирають самостійно. Головне, щоб учень брав участь у проектах, корисних для суспільства, і щоб зміг у рамках волонтерства розвинути в собі згадані навички.

У заяві на вступ (application), наприклад, The University of Toronto пропонує написати про волонтерство наступне: в якій організації, скільки годин на тиждень, протягом якого періоду (від дати до дати) абітурієнт працював на волонтерських засадах.

Одне з запитань: «Describe in more detail the responsibilities and skills you developed (100 words or less)». Тобто: «Опишіть детально вашу сферу відповідальності і навички, які ви розвинули (у процесі волонтерської роботи) – 100 слів або менше».

Університет Британської Колумбії (The University of British Columbia), наприклад, пропонує вказати наступне: «Describe up to five activities that you have pursued in one or more of the following areas… Please outline the activity and describe how it affected you or others: leadership/group contributions (e.g., student government, community activity, family responsibility; involvement in Aboriginal culture or community); academic achievements (e.g., research project; success in a contest; prize for high standing); sports (e.g., team membership; participation in competitions); creative and performing arts; work; service to others.

Тобто: «Опишіть до п'яти видів діяльності, які ви реалізували в одній чи кількох із таких сфер:
1) лідерство та групова робота (наприклад, учнівське самоврядування, громадська робота, сімейні обов’язки, залученість у роботу із місцевими жителями чи спільнотами);
2) академічні досягнення (наприклад, дослідницькі проекти, успіхи у конкурсах, призи за високі досягнення);
3) спортивні досягнення (наприклад, членство у командах, участь у змаганнях);
4) творчість та сценічні види мистецтва;
5) робота;
6) суспільно-корисна діяльність або «служіння іншим».

У формі також просять вказати, як часто та протягом якого періоду ви волонтерили, і коротко описати, в чому полягала діяльність та як вона вплинула на вас або інших.

Ще один приклад запитання: «Tell us about an experience, in school or out, that taught you something about yourself and/or the world around you (maximum 200 words)».

Тобто у 200 словах абітурієнт має описати досвід, ситуацію в школі або поза нею, завдяки якійсь він чогось навчився про довколишній світ чи пізнав себе.
В закордонних школах діти, як правило, волонтерську роботу обирають самостійно. Вона відбувається в позаурочний час і є неоплачуваною (це одна з основних вимог). Інколи волонтерські організації самі приходять до навчальних закладів і пропонують різні проекти. Строгих вимог до волонтерства нема. Головне, щоб школяр брав участь у проектах, корисних для суспільства, і щоб зміг отримав корисний для себе досвід.

У ряді шкіл Онтаріо (провінція Канади) прикладами волонтерства є робота у будинку для літніх людей, у групах з дітьми дошкільного віку, виконання певних обов'язків під час ярмарків, парадів, фестивалів, театральних виступів. Іноземні студенти, які приїжджають сюди повчитися, волонтерять на рівні із канадійцями. Взагалі, волонтерство в Канаді дуже поширене і часто є стилем життя навіть дорослих людей.

Батьки часто питають: «Чи має бути офіційне підтвердження від відповідної організації про те, що дитина там волонтерила?»
Відповідь: так, краще його мати. Хоча у заявці на вступ університети такого і не вимагають. Достойна волонтерська діяльність може стати гарною конкурентною перевагою, яка гідно презентує дитину і додасть їй ваги порівняно з іншими кандидатами.

Важливо також пам'ятати, що університети можуть подати офіційний запит на будь-яку інформацію, яку абітурієнт вказує у заяві на вступ. Запит може надійти до школи, де він навчався, а може й до організації, де він працював волонтером. Тому краще, щоб це була якась організація, фонд, волонтерська компанія тощо, а не приватна особа.

Наприкінці хочемо наголосити на тому, що волонтерство від щирого серця у тих сферах, які дійсно цікаві дитині, не тільки додасть добра і світла в наш непростий світ, але й збагатить самого школяра. Він навчиться співчуттю та розвине вміння безкорисливо і щиро допомагати тим, хто в даний момент дійсно потребує допомоги. На наш погляд, такий досвід має безперечну цінність і завжди стане в нагоді у житті.

***
Слідкуйте за оновленнями на сторінці Святошинської гімназії у Facebook: по середах ми будемо готувати матеріали у рубриці #освіта_за_кордоном.