Тел.: (044) 452 24 03, (067) 327 30 15 (д/с), (067) 403 56 63 (д/с)
Больше, чем просто хорошее образование
/ / / "Умная тепличка": объединяем естественные науки

Новости

 Мар30

"Умная тепличка": объединяем естественные науки

Нещодавно ми писали про проект “Розумна тепличка” і ділилися світлинами, на яких 5-класники під керівництвом Кіри Вікторівни висадили насіння шпинату, салату та суниці. Перших паростків очікуємо одразу після канікул! Крім того, найближчим часом гімназисти планують візит-знайомство до розсадника декоративних рослин. 

Проте сам задум проекту значно ширший і глибший. І настільки захопливий, що ми вирішили попросили вчителя фізики описати “тепличку” для наших читачів. 

Для кого цей проект? 

За задумом над проектом “Розумна тепличка” працюють найстарші гімназисти – 10-класники – оскільки саме вони мають достатньо знань та навичок для такої складної і комплексної задачі (в 11-класників на носі ЗНО, тому вони не беруть участі). Проте, як бачите, навіть молодші гімназисти зможуть включитися в проект і допомогти-повчитися. З боку вчителів у роботу залучена вся команда  Кафедри природничих наук і Юрій Володимирович (вчитель інформатики). 

В чому суть проекту “Розумна тепличка”?

Наша головна задача – прикладне застосування природничих наук. В ході реалізації проекту гімназисти будуть застосовувати знання, здобуті на уроках фізики, біології, хімії та географії на практиці. Плюс проект має технічну сторону, над якою учні працюватимуть на уроках інформатики.

Чому ми обрали формат “теплички”? 

Виростити рослину з насінини – просто і швидко. Так само як і обладнати невеличку тепличку. Це дозволить швидко отримати “зворотній зв’язок”, тобто зібрати дані, проаналізувати їх, зробити висновки. 

Технічна сторона проекту “Розумна тепличка” 

На самому початку завдання мінімальне: учні поставлять в тепличці плату ардуіно і кілька датчиків для збору інформації. Зібрану інформацію ми будемо записувати на карту пам’яті і аналізувати фактори, які дійсно впливають на розвиток рослин. 

В тепличці будуть такі датчики:

  1. Температури;
  2. Вологості;
  3. Освітленості;
  4. Зволоження грунту.

Далі ми плануємо установити в тепличці автоматичний полив. І для цього навчимося програмувати умови, за яких насос поливатиме рослини. 

На третьому кроці технічного розвитку проекту учні напишуть сайт, який дозволить моніторити роботу теплиці. 

Насправді, Павло Олексійович вважає, що в “Розумної теплички” великий потенціал – проект можна розвивати і ускладнювати. Проте на поточний момент важливо, щоб самі учні захопилися проектом і захотіли працювати над ним знову і знову. А то вже окрема робота з мотивації та натхнення, в якій наші вчителі – справжні майстри. 

З натхненням чекаємо новин про розвиток проекту та цікавинки, які учні опанують в процесі роботи. І пишаємося нашими натхненними вчителями! Завдяки таким проектам нам, дорослим, хочеться знову повернутися за парту і наново вивчити шкілький курс фізики чи навіть хімії. Хіба ж ні? :)